dinsdag 13 februari 2018

Life is a Adventure

Hallo iedereen.
Een nieuwe winkel openen, verdient wel een cadeautje vind ik. Nu vind ik een lekkere eigen gemaakte appeltaart altijd een heerlijk cadeau om iemand mee te verwennen. Maar dan moet ik wel degene zijn die verwend wordt want koken en bakken zijn niet mijn sterkste kanten. Ik kook niet, maar maak gewoon het eten klaar en heb inmiddels een aantal bakkers ontdekt met heerlijk gebak.
Toch wilde ik iets leuks voor Jolanda meenemen toen ik naar Waspik ging en haar nieuwe grote sfeervolle winkel kwam bewonderen. Daarom ben ik zelf aan de slag gegaan en heb voor haar een canvas gemaakt. Gelukkig heeft Jolanda me daar, zonder dat ze het zelf wist, goed bij geholpen door een aantal leuke foto's op internet te plaatsen.

Hoe heb ik deze canvas gemaakt?

Ik ben begonnen met de canvas in te smeren met gesso. Ik gebruik hiervoor graag de gesso van Dutch Doobadoo want die dekt zo goed en smeert fijn. Hierbij heb ik niet alleen de voorkant, maar ook de zijkant van de canvas mee ingesmeerd.

6002/0833 Mixed Up Mask stencil - Baksteen

Daarna heb ik de mask met bakstenen 6002/0833 Mixed Up Mask stencil - Baksteen) gebruikt en gesso om wat reliĆ«f in de ondergrond te krijgen. Dit heb ik op de zijkanten door laten lopen.


Deze steentjes heb ik met verdunde zwarte gesso net iets kleur gegeven.


Met een paletmes en gesso heb ik wat witte strepen getrokken op de canvas.


Met Color Burst en Brusho heb ik de canvas een kleur gegeven. En ook hierbij heb ik weer aan de zijkanten gedacht. Met Gelatos heb ik hier en daar wat kleuren iets sterker aangezet. Met zwarte gesso ben ik aan het spatten gegaan.




   
  
De tandwielenstansen van Noor (=6002/0634 Cutting & Embossing Tandwielen met klok en 6002/0367 Cutting & Embossing 3D Noor Design Tandwielen) heb ik geverfd met gesso en in de nog natte verf heb ik distress embossingpoeder gestrooid wat ik vervolgens verhit heb.


Achter de foto's heb ik wat rest papiertjes geschoven. Bij de leuke foto van Noor komt een al wat oudere stans van Noor (viewmaster) tevoorschijn. Bij zo'n feestelijke foto waarbij een lintje wordt doorgeknipt, hoort natuurlijk een vlaggenlijntje (6002/0794 Let's Party Stans Vlaggenlijn)

  

Dit vlaggenlijntje is ook erg leuk als je er slechts een deel van wilt gebruiken. En als laatste heb ik de randen van de canvas met een zwarte Art Crayon van Marabu nog een soort schaduwrand gegeven. En klaar was de canvas.

Fijne dag verder, 
groeten Hanny

0 reacties:

Een reactie posten