vrijdag 11 augustus 2017

Mixed media en scrappen

Wat een heerlijke combinatie is dit toch. In dit blogbericht wil ik jullie laten zien hoe goed deze combinatie kan en dat je hierdoor een geheel eigen draai aan je scrapwerk kunt geven. Een aantal jaren terug had ik niet gedacht dat ik het leuk zou vinden om meer met mixed media te doen. Dit omdat ik een gruwelijke hekel heb aan het krijgen van vieze vingers.



Inmiddels heb ik hier mijn weg in gevonden. Ik ben in staat om met verf/inkt/gesso enz. aan de gang te gaan waarbij het probleem met de vieze vingers onder controle te houden is dankzij een grote hoeveelheid billendoekjes en niet met mijn vingers in de verf te duiken, maar kwasten, spatels, museumjaarkaarten e.d. te gebruiken. En zelfs durf ik het aan om mijn wijsvinger er aan te laten geloven en die als kwast te gebruiken. En ik word er nog blij van ook. Genoeg geschreven. Ik zal jullie laten zien wat ik gedaan heb. Voor deze LO ben ik aan de gang gegaan met de Mixd Up Mask van Noor! Design.
Ik heb een A4 vel 200 grams watercolour paper genomen en met een spatel heb ik met gesso en deze mask het vel vol steentjes gemaakt. Als je dit ook gaat doen denk er dan wel aan je mask steeds weer even schoon te maken door er aan de achterkant even met een stukje keukenpapier overheen te gaan. Doe je dat niet, er blijft vaak wat gesso aan de onderkant van je mask zitten en dit zorgt ervoor dat je een minder mooie afdruk krijgt.

Vervolgens heb ik met brusho dit vel een kleur gegeven. Omdat ik hier en daar een wat intensere kleur wilde hebben, heb ik met distress inkt en een blending tool nog wat kleur extra aangezet en hier en daar met een billendoekje de brusho weer van de steentjes gepoetst.

Omdat ik meerdere kleuren gesso gebruikt heb en niet wilde dat de kleuren al te veel gingen mengen, heb ik eerst de ene kleur met een heat tool droog gemaakt voordat ik de 2e kleur aanbracht.

En dit blad heb ik onder een stapel boeken gelegd zodat het wat platter zou worden. Bij deze LO heb ik het papier uit de nieuwe Scr@p collectie van augustus gebruikt 6011/0534 SCR@P Design Paper  en het PL kaartje komt uit 6011/0536 SCR@P Design Paper Love this Life Girls).
  

Omdat ik in dit album een eenheid wil hebben en met verschillend design papier wil gaan werken, heb ik ervoor gekozen om allemaal zwarte achtergrondvellen te gaan gebruiken. Op dit zwarte achtergrondvel heb ik eerst met potlood aangegeven tot waar het papier met de houtstructuur gaat komen.


Vervolgens heb ik op mijn paletmes wat gesso met acrylverf genomen en ben op dit zwarte achtergrondvel ook wat steentjes gaan maken. Op papier hebben de kleuren zich een beetje gemengd, hierdoor hebben de steentjes niet allemaal dezelfde kleur want dat wilde ik niet. Het PL kaartje 'Today was a great day' heb ik verknipt tot losse strookjes tekst omdat dit beter uit kwam op mijn LO. De randen van de strookjes tekst en van het steentjes papier heb ik nog wat accent gegeven met distress inkt. Met wat stansen uit de Scr@p collectie heb ik mijn LO afgemaakt.
  


Omdat ik nog wat accenten miste, heb ik nog teksten gemaakt met een letterstans, letterstickertjes en de tekst super is een sticker die ik nog had. Dit is de LO uiteindelijk zoals hij af is:


Een lang bericht vandaag, maar ik hoop dat je nu genoeg informatie hebt als je ook zelf op deze manier aan de gang wil gaan.

Fijne dag verder, 

groeten Hanny

4 opmerkingen:

  1. Wat mooi Hanny.
    Je hebt je echt flink uitgeleefd op deze LO
    Mooi met al die steentjes in verschillende kleuren.
    groetjes Hetty

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig Hanny en ook een duidelijke uitleg!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Schitterend zég. Als je dot ziet en de duidelijke uitleg erbij zou je zo meer vrije tijd willen hebben om meteen te kunnen starten aan zo'n mooi project. Groetjes Winnie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtig geworden. Super uitleg ook. Groetjes Betha

    BeantwoordenVerwijderen